 |
Matterhorn
Matterhorn je jeden z nejznámějších vrcholů světa. Je snem mnoha
lezců vystoupat na vrchol nebo se alespoň pokusit zdolat tento
provokující štít. Je snem každého Japonce nechat se
vyfotografovat s pozadím právě této hory. Matterhorn je díky
svému specifickému tvaru skvělým zapamatovatelným, a tudíž
marketingovým nástrojem a obchodním artiklem. Ne náhodou
švýcarský průmysl služeb a obchodu velmi často využívá symbol
právě Matterhornu jako úspěšnou prodejní značku (od čokolád přes
turistické upomínkové předměty až k seriozním službám a
produktům). Vůbec Švýcarsko je velmi zajímavé a nutno říci, že i
velmi zručné z hlediska marketingové komunikace a marketingu
obecně.
Ono to samozřejmě není jen o tom, že ve Švýcarsku „vyrostly“
Alpy do zajímavých výšek a scenérii, podstatné je to, že např.
švýcarská vláda, jednotlivé kantony a státní instituce se
starají o to, aby státní marketingová komunikace směřovala
k úspěšné prezentaci a prodeji švýcarských služeb a Švýcarska
obecně. Umí si snad někdo u nás představit to, aby stát pomáhal
s marketingovou komunikací a podporou drobným živnostníkům a
podnikatelům jako je to ve Švýcarsku ? Asi ne, a ještě bych za
takový návrh sklidil výsměch či pobavení, možná i poznámku,
abych se probudil …
No myslím si, že probudit by se měli zcela jiní a poměrně hodně
rychle !! A dost možná by se měla probrat i celá společnost a
lehce to spočítat těm, kteří způsobili rozvrat nejen státní
ekonomiky, ale i celého společenského klimatu. Jeden takový
„Matterhorn“ máme na konci května 2010 před sebou a nutno říci,
že nepotřebujeme k tomu, abychom ho zdolali horolezeckou výbavu
ani speciálního vůdce. Stačí když každý z nás použije selský
rozum a kapku své osobní odpovědnosti. |