editorial
 z domova
 ze světa
 karty v číslech
 technologie
 bezpečnost
 marketing
 rozhovor
 ze společnosti
 profil země
 card academy
 pci dss
 profil společnosti
 exkluzívně
 podporujeme
 kalendář akcí
 téma
 film
 foto
 názor
 galerie reklamy
 23

 private


Profil společnosti

Na českém trhu působí řada velkých finančních institucí. Vedle toho se  začínají prosazovat i menší poskytovatele finančních služeb. Jedním ze subjektů, který na sklonku roku 2009 ohlásil vstup na kartový trh je Akcenta, spotřební a úvěrové družstvo. Předsedu představenstva, Otu Schlossbergra jsem požádal o rozhovor, aby našim čtenářům představil spotřební a úvěrové družstvo Akcenta.

Roman Kotlán, cardmag: Můžeš krátce představit společnost Akcenta?

Otakar Schlossberger, akcenta: Akcenta holding je tvořena třemi společnostmi, a to AKCENTA CZ, AKCENTA Energie a AKCENTA, spořitelní a úvěrní družstvo. AKCENTA CZ je držitelem devizové licence a již více než deset let zajišťuje pro své klienty obchodování s devizami a zprostředkování zahraničního platebního styku. AKCENTA Energie se zabývá obchodními aktivitami v oblasti fyzické dodávky elektrické energie. Já osobně jsem pak představitelem poslední a nejmladší části našeho holdingu Akcenta, spořitelního a úvěrního družstva. Jedná se o společnost, která doplňuje rozsah služeb nabízených předchozími dvěma jmenovanými o klasické bankovní služby.

Roman Kotlán, cardmag: Společnost Akcenta má poměrně široký záběr služeb, můžeš našim čtenářům přiblížit úvěrové družstvo Akcenta a její nabídku?

Otakar Schlossberger, akcenta:
Naše společnost, které je svým právním postavením družstvo, nabízí téměř všechny základní bankovní produkty. V prvé řadě bych zmínil depozitní produkty na bázi spořících účtů, termínovaných vkladů a revolvingových termínovaných vkladů, kterými pro naše klienty – členy družstva, přinášíme vyšší zhodnocení vkladů než velké bankovní domy. V současnosti patří námi nabízený výnos k nejlepším na trhu. Přitom vklady našich členů jsou pojištěny ve stejné výši jako u bank, tzn. do hranice 50 tis. EUR ve 100 % výši vkladu. Druhou stěžejní oblastí pro naše klienty je operativní poskytování úvěrů, zejména pro podnikatele a menší firmy-právnické osoby. Samozřejmostí je zajišťování rychlých a levných platebních služeb, vedení platebních účtů a online přístup klienta ke svým účtům a službám prostřednictvím internetového bankovnictví. Ve srovnání s bankami je naše aplikace uživatelsky velmi jednoduchá. Před spuštěním je oblast zahraničního platebního styku, kdy se naše společnost stala řádným členem nadnárodní společnosti S.W.I.F.T., která zajišťuje mezinárodní elektronickou komunikaci s celým finančním světem.

Roman Kotlán, cardmag: Na sklonku roku 2009 jste začali pro své klienty vydávat debetní karty Visa Electron, jaký je mezi Vašimi klienty o karty zájem?

Otakar Schlossberger, akcenta: Platební karty k platebním účtům považujeme za základní produkt pro možnost zejména bezhotovostního placení na drobné nákupy pro podnikatele a úhradu potřeb rodiny pro klienty v pozici nepodnikatele. Poptávka po kartách od našich klientů je značná zejména už proto, že naše družstvo nazajišťuje klasickou pokladní službu, tedy práci s hotovostí. Jsme totiž zaměřeni na elektronizaci služeb a nechceme podporovat hotovostní operace. Uvědomujeme si však, že někteří naší klienti budou pravidelně požadovat hotovost. Více než na klasické výběry v bankomatech, se chceme více orientovat na využívání služby cash back, která je spojena s užitím karty u obchodníka k bezhotovostnímu nákupu. Tato služba je pro klienty zcela zdarma. Obchodník však musí tuto službu umožňovat. Počet obchodních míst se však stále rozšiřuje a dnes jich je v ČR již přes 3000.

Roman Kotlán, cardmag: Pro design Vaší karty jste použili vyobrazení  motýla, lze s určitou mírou nadsázky charakterizovat i Vaše služby? Elegance a rychlost obsluhy

Otakar Schlossberger, akcenta:
Design karty byl zvolen právě takový, aby zdůrazňoval lehkost  a přitom byl líbivý a neagresivní. Jsem názoru, že také přístup mých spolupracovníků k našim klientům při poskytování všech služeb odpovídá právě tomuto symbolu. Navíc forma družstva, kdy klient je členem a má práva větší, než klasický klient banky, umožňuje bližší vztah mezi družstvem a jeho členy.

Roman Kotlán, cardmag: Cítíš ve Vašem segmentu družstevních záložen nyní větší konkurenci než tomu bylo dříve v prostředí bank? Cítíš konkurenci v nabídce družstevních záložen na jedné straně a  bank na straně druhé?

Otakar Schlossberger, akcenta:
Ano, jistě, konkurence zde je a je to správně. Jen konkurence nás vybudí k vyšší kvalitě. Cílem našeho snažení je spokojený člen družstva, klient, kterému „jeho“ družstvo nabídne stejnou, ne-li lepší kvalitu služeb než banky nebo konkurenční záložny. Určitě je to slovo do „pranice“, jak se říká. Já si pod pojmem „lepší“ nevybavuji zrovna např. šířku služeb, ale spíše vstřícnost produktu vůči klientovi. Znám dobře řadu internetových aplikací různých bank a musím říci, že než se v některých člověk zorientuje, tak to chvilku trvá. Naše řešení internetové aplikace je opravdu velmi jednoduché, a proto nepotřebuje žádnou složitou uživatelskou příručku . I přesto máme, je-li to potřeba, návod, který si může klient jednoduše „rozkliknout“. Družstevní záložny jsou vlastně malé banky. Některé sice sbírají jen vklady a zhodnocují je poskytováním úvěrů, ale stále více družstevních subjektů se pouští i do nabídky ostatních služeb, které nemusí být zrovna ziskové, například právě platební karty. Jsem ale názoru, že nabídka platebních karet patří dnes mezi standardní bankovní produkty, byť na úrovni družstevní banky. A my chceme nabízet svým klientům všechny běžně využívané platební nástroje a služby v takové šíři, aby u nás byli spokojeni.

Roman Kotlán, cardmag: Plánujete pro Vaši klientelu vydávání úvěrových karet?

Otakar Schlossberger, akcenta:
Není na to jednoduchá odpověď. Z hlediska produktového bychom jistě řekli, že ano ... ale je to opět o ekonomii produktu ... Již jsme dokonce zahájili předběžná jednání o možnosti vydávání kreditních karet s karetní asociací. Vzhledem k tomu, že jsme v současné době „nastartovali“ celou řadu produktů, které se ještě ani nezaběhly a potřebujeme ještě dokončit zavedení zahraničního platebního styku, vydávání kreditních karet odsuneme na pozdější dobu. Kromě toho lze částečně nahradit potřebu rychlého úvěru nahradit povoleným překročením debetního rámce (v podst. KTK úvěr).

Roman Kotlán, cardmag: Uvažujete o využití Vaší holdingové nabídky služeb (prodej energie, vydávaní karet) pro vytvoření nějakého zajímavého věrnostního programu pro své stávající resp. nové klienty? Peníze a energetické komodity jsou a budou středem zájmu i v budoucnu.

Otakar Schlossberger, akcenta:
Určitě se již nyní snažíme o synergické efekty při prodeji služeb v rámci holdingové struktury. Máme na čem stavět a z čeho vycházet. Dokážeme nabídnout klientovi standardní bankovní produkty, zprostředkovat nákup deviz, zajistit převod do zahraniční a ještě mu nabídnout dodávku elektrické energie. I velké banky, renomovaní vydavatelé platebních karet, nabídly svým klientům věrnostní program až po několika letech aktivní produkce. Jistě přijde doba, a nebude to asi dlouho trvat, kdy i my budeme mít zájem, aby náš klient - družstevník, naše produkty nakupoval a užíval je ke spokojenosti své a svých blízkých nebo své firmy.

Roman Kotlán, cardmag: Plánujete rozšířit nabídku v používání platebních karet o některé další služby (platby inkasa, mobilní operátoři, úhrada služeb v ATM)

Otakar Schlossberger, akcenta:
V současné době ani v krátkém horizontu tyto služby neplánujeme. Budeme se věnovat především rozšíření našich aktivit do dalších teritorií. Není již tajností, že jsme získali povolení ČNB podnikat na území hostitelského státu v rámci jednotné evropské licence, která se vztahuje také na spořitelní a úvěrní družstva. Tím prvním hostitelským státem bude Slovenská republika.  Naše služby budeme chtít nabídnout novým členům družstva právě ze Slovenska, a to ve stejné kvalitě a rozsahu jako je tomu v České republice. Inkasní způsob placení v rámci vnitrostátního platebního styku zajišťujeme jako standard, totéž se týká i SIPO nebo převodů důchodů ve prospěch účtu našich družstevníků. Určitě vejdeme v jednání s mobilními operátory z důvodu internacionalizce potvrzovacích sms zpráv při realizaci platebních služeb prostřednictvím naší internetové aplikace, která pracuje v on-line režimu po dobu 24 hodin, 7 dní v týdnu ...

Roman Kotlán, cardmag: Co bys chtěl zdůraznit závěrem?

Otakar Schlossberger, akcenta:
Naše spořitelní a úvěrní družstvo AKCENTA má velké ambice, které nejsou nesplnitelné. Chceme být družstevní bankou, na kterou se mohou její členové vždy a všude spolehnout. Tým našich pracovníků je tu od toho, aby uspokojoval potřeby našich klientů pokud možno s co nejnižšími náklady. Naše poplatková politika se řídí zásadou jednoduchosti a průhlednosti. Řadu poplatků jsme dokázali na rozdíl od naší konkurence eliminovat, i když  nejdeme cestou samých nul v sazebníku. Každý rozumný klient pochopí, že banka má se svou činnosti vždy spojeny jisté náklady. Pokud jsou služby kvalitní, tak není co řešit.

Roman Kotlán, cardmag: Děkuji za rozhovor a přeju úspěch na trhu.

card
mag
| rk

 nahoru

 


 

 

 

 

 

 

 
   
 

Webdesign by P.F.K. Service Praha ©  2008-2010 

 

 

Aktualizováno:
05-05-2010

.