editorial
 z domova
 ze světa
 karty v číslech
 technologie
 bezpečnost
 marketing
 rozhovor
 ze společnosti
 profil země
 card academy
 pci dss
 profil společnosti
 exkluzívně
 podporujeme
 kalendář akcí
 téma
 film
 foto
 názor
 galerie reklamy
 23

 private


Z domova

MasterCard ve spolupráci s Intersparem pomáhá dětem pod patronátem  Nadace Terezy Maxové najít nový domov

Společnost MasterCard se zapojila do projektu Nadace Terezy Maxové dětem a společnosti Interspar s názvem Teribear, který má za cíl pomoci opuštěným dětem nalézt nový domov. Každého zákazníka, který v období od 16. do 24. 12. 2009 zaplatil platební kartou MasterCard v obchodech Interspar částku vyšší než 200 Kč, odměnila společnost MasterCard zdarma výrobkem z charitativní kolekce Teribear. Přispěla tak za každý darovaný výrobek určitou částkou na její konto. Celková hodnota výtěžku společnosti MasterCard pro nadaci byla 50 134 Kč.


Praha, 18. ledna 2010
- Společnost MasterCard se ve spolupráci s obchodním řetězcem Interspar se zapojila do projektu Nadace Terezy Maxové dětem s názvem Teribear. Tento projekt nabízí široké veřejnosti atraktivní, pestrou a designovou kolekci charitativních výrobků, které je možné zakoupit, a tak přispět určitou částkou na konto nadace. Výtěžek z tohoto projektu, jehož motto zní: „Hrdinou může být každý”, napomůže snížení počtu dětí v ústavech a podpoří rozšíření a profesionalizaci pěstounské péče.

Pomoci dětem se rozhodla i společnost MasterCard.
Každý zákazník, který v předvánočním období zaplatil platební kartou MasterCard v obchodech Interspar částku vyšší než 200 Kč, měl možnost získat zdarma výrobek z unikátní kolekce Teribear. Společnost MasterCard tak přispěla za každého zákazníka, který si vyzvedl výrobek, určitou částkou na konto nadace. Tyto výrobky si mohli zákazníci vyzvednout u stánků společnosti MasterCard, umístěných právě v obchodech Interspar. Pro zákazníky byly připraveny výrobky jako perníčky s čokoládovou polevou, dárkový balicí papír, papírové kapesníčky či minerální vody. Celkem bylo návštěvníkům rozdáno 13 048 Teribear výrobků. ,,Rozdávat radost je k nezaplacení, a ve vztahu k dětem to platí dvojnásob. Proto doufáme, že celkový výtěžek této akce v hodnotě 50 134 Kč k dětským úsměvům jistou měrou rovněž přispěje,“ říká Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku. 

card
mag
| rk | Ogilvy
 


Společnost Sonet otevřela svou kancelář v pražském downtownu

Praha, únor 2010 - Společnost Sonet s.r.o. otevřela svou pražskou kancelář. Pražská lokalita byla zvolena tak, aby se společnost Sonet ještě více přiblížila svým současným klientům a partnerům a poskytla tak odpovídající úroveň pro vzájemnou komunikaci a spolupráci. Nová adresa pražské kanceláře společnosti Sonet s.r.o. se nachází v moderním prostředí pražského „Manhattanu“ v místě kde již jsou a dále porostou nové mrakodrapy, Gemini Budova B, Na Pankráci 129/1724, Praha 4. Na uvedené adrese bude zanedlouho působit i partnerská společnost Hypercom.

Ke slavnostnímu otevření 17.2.2010 byla pozvaná celá řada významných hostů a partnerů společnosti Sonet. „Jsme tam kde jsme slíbili být, v blízkosti našich klientů, říká Jan Pištělák, ředitel společnosti Sonet.

Více o společnosti Sonet naleznete na www.sonet.cz


cardmag | rk


Soutěžte v multikinech CineStar s platebními kartami MasterCard

Společnost MasterCard ve spolupráci se sítí multikin Cinestar připravila pro držitele platebních karet MasterCard
soutěž o zajímavé ceny. V období od 4. března do 31. března 2010 stačí zaplatit lístek na nový český film Ženy v pokušení platební kartou MasterCard.  Z každého multikina v síti CineStar bude vylosováno 10 výherců.

Praha, březen 2010 - Držitele platebních karet MasterCard se mohou zúčastnit soutěže, která odstartovala ve čtvrtek 4. 3. 2010 a poběží do 31. 3. 2010. Výhru získá ten, kdo zaplatí kartou MasterCard v 11 multikinech sítě CineStar za vstupenku na nový český film režiséra Jiřího Vejdělka Ženy v pokušení a bude po skončení soutěže vylosován mezi 10 výherci z každého multikina CineStar.


„Našimi soutěžními kampaněmi se snažíme především podpořit placení platebními kartami MasterCard. Spojení soutěže s  filmovým zážitkem tedy považujeme za zajímavou příležitost, jak motivovat naše klienty k pohodlnému a jednoduchému placení. Platební karty MasterCard mohou být efektivním nástrojem i pro platby menších částek, například za vstupenky na film,“
říká Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.

Výhrami v této soutěži je 10 jednoměsíčních voucherů na vstup do prostor Energy clubů společnosti Holmes Place, dále pak 100 digitálních audiopřehrávačů Philips GoGear Spark. Výherci budou informováni o jejich výhře e-mailem nebo telefonicky po 20. dubnu 2010.
Více informací o samotné soutěži naleznete na www.mastercard.com/cz.

cardmag | rk | Ogilvy


SBK představilo ukazatele domácího vývoje oblasti platebních karet za rok 2009

Praha 23.2.2010 - Sdružení pro bankovní karty - SBK uspořádalo tiskovou konferenci, na které představilo základní statistické ukazatele domácího rozvoje odvětví platebních karet v roce 2009. V průběhu setkání s medii byly komentované meziroční nárůsty resp. poklesy v jednotlivých oblastech. František Jungr, předseda SBK shrnul vývoj v roce 2009 a pokusil se interpretovat některé z možných směrů dalšího vývoje, zejména oblasti contactless. Karel Kadlčák, šéf Bezpečnostního výboru SBK, přiblížil oblast bezpečnosti, prevence a monitoringu v odvětví platebních karet v roce 2009. Oba zmínění poskytli rozhovor pro zpravodajské pořady ČT, Z1 a Radiožurnálu. Tisková zpráva spolu se statistikami SBK za rok 2009 a 4.q. 2009 byly prostřednictvím ČTK zveřejněny 23.2.2010. Fotoreportáž, tisková zpráva a statistiky jsou k dispozici na www.bankovnikarty.cz v sekci media servis.

V krátkosti přinášíme základní informaci vztahující se k vývoji v roce 2009.


Počet vydaných karet v roce 2009

počet karet celkem 9 054 308 meziroční nárůst   1,37%
-       z toho čipových karet 7 891 543   meziroční nárůst   8,96%
-       z toho debetních karet   7 372 327 meziroční nárůst    2,10%
-       z toho kreditních karet 1 681 981 meziroční pokles -1,71%

Komentář: Celkový počet vydaných karet vykazuje meziroční nárůst 1,37%; přičemž nárůst u debetních karet znamená 2,10% nárůst oproti meziročnímu poklesu u kreditních karet v úrovni - 1,7,%. Za zmínku stojí další nárůst čipových karet u nichž zaznamenáváme téměř 9% meziroční nárůst.

Infrastruktura pro akceptaci karet v roce 2009

Počet obchodních míst 62 614 meziroční nárůst 7,94%
Počet platebních terminálů 66 901 meziroční nárůst 19,9%
Počet internetových obchodníků 2 295 meziroční nárůst 24,6%
Počet bankomatů 3 679 meziroční nárůst 4,10%

Komentář: Celkový počet obchodních míst, které akceptují platební karty meziročně narostl o  7,94%; přičemž nárůst u počtu instalovaných platebních terminálů je meziročně 19,9%. Počet internetových obchodů akceptující karty zaznamenal meziroční nárůst o 24,6%. Počet bankomatů instalovaných na domácím trhu vzrostl na 3.679 zařízení.

Používání karet v roce 2009

počet transakcí u obchodníků 194 231 582 transakcí meziroční nárůst  14,7%
objem plateb 200 924 496 000,- Kč meziroční nárůst  6,33%
průměrná platba 1 034,- Kč meziroční pokles -7,35%

Komentář: Celkově byly karty v obchodní síti v roce 2009 více používané, a to s meziročním nárůstem téměř 15%. Celkový objem transakcí hrazených kartami v obchodní síti vzrostl meziročně o 6,33%. Díky skutečnosti, že jsou platební karty využívány k úhradám i menších částek, došlo k meziročnímu poklesu průměrné karetní transakce o více než 7% na 1.034,- Kč.                                                                                                                   

počet výběrů v bankomatech 156 490 704 transakcí meziroční nárůst 0,63%
objem výběrů v bankomatech 579 401 141 000,- Kč meziroční pokles

-1,38%

průměrný výběr 3 702,- Kč meziroční pokles

-2,02%

Komentář: Meziroční nárůst počtu výběrů hotovosti se v roce 2009 nepatrně zvýšil, celkový objem výběrů se meziročně snížil o více než 1%, zároveň došlo i k meziročnímu snížení průměrné částky výběru hotovosti na 3,702,- Kč

Používání karet v roce 2009 na internetu 

počet transakcí u obchodníků  1 932 532 transakcí   meziroční nárůst 14,7%
objem plateb 3 048 472 000,- Kč meziroční nárůst

48,1%

průměrná platba 1 577,- Kč meziroční pokles -21,3%

Komentář: Meziročně vzrostl počet internetových obchodníků, kteří akceptují karty o 24,6%, zároveň vzrostl počet i objem internetových transakcí hrazených kartou o 14,7 resp. 48,1%. Průměrná transakce se meziročně snížila o více než 20%.

Používání karet v obchodě a v bankomatech


Komentář:
Zvýšil se rozdíl v používání karet ve prospěch používání karet v obchodní síti oproti výběrům hotovosti. V roce 2009 byl počet plateb u obchodníků o 24,11% vyšší než počet výběrů hotovosti z bankomatů. Naproti tomu objem výběrů hotovosti z bankomatů je 2,88 vyšší než objem plateb u obchodníků.

o SBK


Sdružení pro bankovní karty - SBK je zájmovým sdružením právnických osob - bank příp. i jiných organizací, jejichž zájmem je rozvoj platebních karet v České republice a koordinace prací, souvisejících s tímto rozvojem. V zájmu svých členů jedná s tuzemskými i mezinárodními organizacemi z oblasti platebních karet. SBK rozvíjí a koordinuje činnost v oblastech nekonk
urenčního charakteru, zejména v oblasti prevence, bezpečnosti, edukace, provozních a technických charakteristik, legislativního rámce apod. Více informací o SBK a veškeré statistiky naleznete na www.bankovnikarty.cz

card
mag
| rk

 nahoru

 


 

 

 

 

 
   
 

Webdesign by P.F.K. Service Praha ©  2008-2010 

 

 

Aktualizováno:
15-04-2010

.