Exkluzívně
Celkové
příjmy společnosti easyJet vzrostly k 31. 12. 2011 o 16,7%
Praha 26. ledna 2012 -
easyJet,
čtvrtý největší dopravce na
pražském ruzyňském letišti, oznámila výsledky
hospodaření za finanční čtvrtletí končící dnem 31. prosince
2011.
Příjmy easyJet vzrostly v meziročním srovnání o 16,7% na 763
milionu liber. Počet přepravených cestujících vzrostl o 8,1%
na 12,9 milionů.
„Společnosti
easyJet se podařil silný start do nového roku, a to
především díky přísné kontrole
výdajů,
síle easyJet sítě, naplňování kapacity provozu a cenovým
akcím v druhé polovině minulého finančního roku. Dobré
výsledky ve čtvrtletí dokázaly, že jsme obezřetní a naše
zacílení na business cestující je správné. Ačkoliv se stále
pohybujeme v ekonomicky náročném prostředí, dostupné ceny a
zaměření společnosti easyJet na snadné létání zajišťuje, že
easyJet je na dobré cestě k úspěchu,“
uvedla Carolyn McCall, výkonná ředitelka easyJet.
Nejdůležitější výsledky easyJet (čtvrtletní výsledky k 31.
12. 2011):
Celkové příjmy vzrostly o 16,7% na 763 mil. liber a to
hlavně díky výraznému navýšení příjmů za cestujícího, které
vzrostly o 9,2% na 51,83 liber; příjmy na sedadlo vzrostly o
7,7%.
Počet vypravených sedadel vzrost o 6,9% na 14,7 mil. -
hlavně díky faktu, že v zimním období tohoto čtvrtletí
nedošlo k žádnému výraznému narušení provozu.
Počet přepravených cestujících vzrost o 8,1% na 12,9 milionu
a ukazatel obsazenosti se zvýšil o 0,9 procentního bodu na
87,6%.
K meziročnímu snížení nákladů společnosti easyJet
přispěla absence narušení provozu z důvodu sněhu, které
easyJet zažil minulý rok ve stejném čtvrtletí. Díky tomu
klesly náklady na sedadlo (mimo nákladů na pohonné hmoty) o
1,6%. Pokud uvažujeme plánované navýšení letištních poplatků
a nákladů na posádku, zvýšily se náklady na sedadlo (mimo
nákladů na pohonné hmoty) o 2,5%. Tento vzrůst je v souladu
s očekáváními z listopadu 2011.
Provozní výkonnost je i nadále velmi silná - včasné přílety
a odlety se zvýšily o 23 procentních bodů na 88% a
spokojenost zákazníků vzrostla o 11 procentních bodů na 85%.
Jelikož v první polovině finančního roku easyJet už je 70%
letů rezervovaných, předpokládá se, že při konstantní měně
bude procentuální nárůst příjmů za sedadlo zhruba stejný
jako v uplynulém čtvrtletí. Díky tomu easyJet očekává, že
pokud nedojde k žádným narušením provozu ve druhém
čtvrtletí, tak nárůst příjmů nahradí navýšení nákladů na
palivo prvního pololetí. Tím dostane ztráty prvního pololetí
na podobnou úroveň jako v první polovině minulého roku.
O společnosti easyJet:
easyJet zaujímá vedoucí pozici na 100 nejlepších evropských
linkách a na 50 největších evropských letištích a je tak
evropskou
jedničkou s nejlepší dopravní sítí. Více než 300 milionů
Evropanů bydlí v okruhu jedné hodiny jízdy autem od letiště,
na které létá easyJet, což je více lidí než u jiných
leteckých společností. Díky nabídce nejnižšího jízdného na
oblíbená letiště očekává easyJet nárůst zisků o 10% a
plánuje přepravit 50 milionů cestujících na více než 500
linkách mezi 119 letišti a 29 zeměmi. easyJet je největší
leteckou společností ve Velké Británii a v Evropě je na
čtvrtém místě, posuzováno podle počtu přepravených
cestujících. V roce 2009 přepravil easyJet 28 milionů
cestujících ve Velké Británii a 46 milionů celkem. Průměrně
vychází pouze ₤45/€50 na 1100km a cestujícího. easyJet se
zaměřuje i na udržitelný rozvoj. Za posledních deset let
snížil easyJet investicemi do nejnovějších technologií emise
CO2 na cestujícího a kilometr o 25%. Jeho flotila
čítá skoro 200 nejmodernějších letadel, která jsou v průměru
stará 3,5 roku.
easyJet létá do:
Aberdeen, Agadir, Ajaccio, Alicante, Almeria, Amsterdam,
Antalya, Asturias, Atény, Barcelona, Bari, Basilej, Bastia,
Belfast, Belfast City, Benátky, Berlín, Biarritz, Bilbao,
Birmingham, Bodrum, Bordeaux, Bournemouth, Brindisi,
Bristol, Budapešť, Brusel, Bukurešť, Casablanca, Catania,
Cagliari, Curych, Kodaň, Korfu, Crete, Dalaman, Doncaster,
Dortmund, Dubrovník, Düsseldorf, Edinburgh, Faro,
Fuerteventura, Ženeva, Gibraltar, Glasgow, Gran Canaria,
Grenoble, Hamburg, Helsinky, Heraklion, Hurghada, Ibiza,
Innsbruck, Inverness, Istanbul, Jersey, Kolín nad Rýnem,
Kos, Krakov, Lamezia Terme, Larnaca, Lanzarote, La Rochelle,
Lisabon, Liverpool, Ljubljana, Londýn Gatwick, Londýn Luton,
Londýn Stansted, Lyon, Madeira, Madrid, Mahon, Malaga,
Malta, Manchester, Marakéš, Marseille, Milán Linate, Milán
Malpensa, Montpellier, Mnichov, Murcia, Mykonos, Nantes,
Neapol, Newcastle, Nice, Olbia, Palermo, Palma, Paphos,
Paříž Charles de Gaulle, Paříž Orly, Pisa, Porto, Praha,
Rhodes, Řím, Salzburg, Santorini, Sharm El Sheik, Sofie,
Split, Stockholm, Tanger, Tallinn, Tel Aviv, Tenerife,
Thessaloniki, Toulouse, Turín, Valencie, Vídeň, Zakynthos.
cinecard
Praha,
listopad 2011 - Na úvod podzimní mezinárodní konference
cardforum.2011 ve Špindlerově
Mlýně byla představena filmová
zkratka přibližující vývoj v oblasti platebních karet od 50.
let po současnost.
S mírnou
nadsázkou byla tvůrci klipu rozehraná vizuální hříčka
parafrázující virtuální svět spojující platební možnosti
minulosti a dneška. Klip byl natáčen na pražské Náplavce
s využitím dobových kostýmů a dalších rekvizit z 50. let.
Filmové záběry byly od počátku směřované k propojení s dnes
již ikonickými tóny skladby Jazz Suite No.2, Walz No.2 od
Dimitrije Šostakoviče.
Námět a scénář
je z ruky Romana Kotlána, režie se ujal Petr Braun, za
kamerou stál Jan Pivoňka, střih a postprodukci obstaral
Lukáš Kopejko. Kostýmy a rekvizity zajistila Jitka
Kopejková, světla poskytla společnost Noon Filmtechnik,
platební terminál zapůjčila společnost Ingenico ČR, catering
a zázemí štábu poskytla Vltavská restaurace na Náplavce,
rekvizity pocházely z Vetešnictví v Praze na Újezdě. Projekt
vznikl za podpory pražské kanceláře Visa Europe. Více
informací naleznete na
www.cinecard.cz
|